İnsan için bir varlık koşulu olan eğitimin felsefesi açıdan amacı genç kuşakları insanca yaşamaya hazırlamaktır.
Böylesi bir hazırlık çocukların gençlerin olan bitenlere değer bilgisi ile bakabilmelerine bağımsız düşünebilmelerini doğru değerlendirmeler yapabilmelerini sağlamayı, etik değerlere uygun bir yaşam sürdürülmelerine yardımcı olmayı içermektedir. Bu bağlamda eğitimden çocukların etik yeteneklerini yani kişisel olanaklarını değer bilgisi ile besleyerek geliştirebilmelerini ileride kendileriyle barışık sorumlu bir kişi olmalarına rehberlik etmesi beklenmektedir.
Dolayısıyla etik disiplinin önemli kavramlarından olan değer ve değerler ile eğitim arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Nitekim eğitim bilimlerinde eğitim öğrencilere bilgi beceri kazandırmanın yanında değerler aktarma süreci olarak tanımlanmakta müfredatta değerleri içinde yer verilmektedir.
Fakat değerler eğitimi ile ilgili çalışmalara özellikle ülkemizdeki uygulamaları incelediğimizde değer değerler ve değer yargılarının sıklıkla birbirine karıştırıldığını değerler adı altında 'değer yargılarını' öğretildiğini, değerler eğitiminin felsefe ettik derdinden kopuk bir şekilde ele alındığını görmekteyiz. Bu durum çocukların, gençlerin değerli istediği dillerini etiket yeteneklerin gelişmesi güçleştirmektedir. Oysa değerleri kazanmak, değerler eğitimi değer ve değerler kavramlarını açık seçik bilgisinden harekete hareketle felsefe temelleri yürütmeyi gerektirmektedir. Çünkü kavramları bilgiyle temellendirmek olan bitenleri düşündürmek etik problemleri aydınlatmak felsefe eğitimin işidir.
Bu nedenle çocukların değer koruyarak yaşamayı öğrenebilmeleri için değer yargılarına değil, etik değer ve değerlerine ihtiyaçları vardır. Bu noktada çocuklar için felsefe çocuklarıyla eleştirel bakış açısı edinmeye, değer yargılarını özgürce sorgulama, doğru değerlendirmeler yapma ve değer koruyucu eylemde bulunduğu gibi felsefeyi düşünme özellikleri kazanmaları etiket yeteneklerini geliştirebilmeleri bakımından önemlidir.
Pedagojik olarak karşımıza çıkmakta olan çalışmalarda değer vergisi kazanım açısından değerler eğitimini felsefeyi temelde yürütmenin önemine dikkat çekilmekte, çocuklar için felsefe pedagojisini anlatmaktadır.
Felsefe değeri ortaya koymayı hedeflemektedir.
Eski bir şairin dediği gibi 'onlar sizin çocuklarınız değillerdir. Onlar kendi hayatlarının izlerinin kızları ve oğullarıdır." Yani siz çocuklarınızın bedenine hükmedebilirsiniz, ama onların ruhlarına asla!
Onlar yaydan çıkmaya hazır oklardır. Oku fırlattıktan sonra onları gururla izleyiniz. Sizin düşünce ve yargılarınızı değil, kendi hayat felsefeleri ile ilerlemelerine izin verin.