Mer-Tur Tesisleri 34 yıldır Yalova’nın Çiftlikköy ilçesinde profesyonel hizmet anlayışı ve güzel yüzlü personeliyle hizmet veriyor. Kentin marka değerlerinden biri olan Mer-Tur Tesislerine gelen müşteriler; konaklama, havuz, agua park, cemiyet etkinlikleri, kamp alanı, ücretsiz internet gibi daha birçok hizmetten yararlanabiliyor. Tesislerin kapısını gazetemize açan Mer-Tur Otel kurucusu Bülent Akdemir, çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Akdemir; “34 yıldır turizm sektöründe hizmet veriyoruz”

Açıklamalarına Mer-Tur Tesilerinin geçmişi hakkında bilgiler vererek başlayan Bülent Akdemir, “1990 yılında bir fabrikada genel müdürken gıda ile uğraşıyordum. O dönem emekliliğim yaklaşınca hizmet sektörüne girmeye karar verdim. 1990 yılında küçük bir yer satın aldım. 18 tane küçük pansiyonla konaklama hizmetine başladım. 1992 yılında Mer-Tur Tesislerini kurdum. 1999 Depreminde binamız yıkıldı. Tekrar ayaklanarak yüzme havuzu vesaire derken turizm hizmetini devam ettirdik. Mer-Tur Tesisleri olarak 34 yıldır turizm sektörünün içerisinde hizmet veriyoruz.”

Yalova’da Kuran Kursu Açılışında Kelime-i Şehadet Yanlış Okundu Yalova’da Kuran Kursu Açılışında Kelime-i Şehadet Yanlış Okundu

Akdemir; “Burası tam bir turizm cenneti

Mer-Tur Tesislerinin imkanlardan bahseden Bülent Akdemir, “Tesis alanımızda yaz sezonlarında havuzumuz, aqua parkımız ve plajımızla müşterilerimize hizmet veriyoruz. Karavan turizmine uygun kamp noktasıyız. Yılın 12 ayında konaklama hizmetimiz mevcut. Yaz-kış 600 kişilik kapalı alanda seminer ve toplantılara ev sahipliği yapıyoruz.  Mer-Tur Tesisleri bir tatil cenneti. 30 dönüm arazi içerisinde, yeşilliklerin arasında apart otelimiz var. Bahçemizde yetiştirdiğimiz doğal sebzelerimizi kahvaltıda müşterilerimize ikram ediyoruz. Bu çok önemli bir turizm hizmetidir. Turizm içerisinde sadece deniz ve güneş yok. Nasıl bir sağlık turizmi varsa, farklı turizm boyutları varsa biz de turizmi kendi arazimize adapte ederek, güzel hizmetler sunmaya çalışıyoruz.”

Akdemir; “Havuzumuzu 24 saat temizliyoruz”

Özellikle tatilcilerin korkulu rüyası olan havuzların temizliği konusunda çok titiz olduklarını aktaran Akdemir, “Havuzumuzu her gün 24 saat boyunca sürekli temizliyoruz. Özellikle gece saatlerinde havuzumuzu ilaçlıyoruz. Günlük ortalama 200 müşterimiz havuza girer. Gündüzleri de en az 3 defa ölçüm yapıyoruz, havuzumuzun klorunu dengede tutuyoruz. Bizim havuzumuz 7 gün 24 saat tertemiz cam gibidir.

Yaz aylarında bahçemizdeki açık alanımızda 2 bin 500 kişilik düğün yapabiliyoruz. Cemiyetlerimiz sürekli oluyor bu alanımızda.’’

Akdemir; “Yurt dışından bile müşterilerimiz var”

Mer-Tur Tesisleri müşteri portföyü hakkında konuşan Akdemir, “Genelde otel ve havuz müşterilerimiz İstanbul, Bursa, Adapazarı ve Gemlik gibi çevre illerden gelenlerden oluşuyor. Hatta Ankara’ya kadar uzanan müşteri kitlemiz var.

Ayrıca, Arap müşterilerimiz de bizi tercih ediyor. Konaklamada ki en büyük sirkülasyonu tersaneler ve yanımızda büyük fabrikalardan oluyor. Sanayi kuruluşlarında çalışan mühendisler de bizi tercih ediyor. Şu an tesisimizde 86 odamız var. Bu odaların 25 tanesinde tamamen ‘beyaz yaka’ tabir ettiğimiz müşterilerimiz konaklıyor. ‘Beyaz Yakalı’ müşterilerimizin de içerisinde yabancı uyruklular var.

Mer-Tur Tesislerinde istihdam da oluşturuyor, ülke ekonomisine katma değer sağlıyoruz. Şu an tesislerimizde çalışan 30 kişi var.”

Akdemir; “Müşterilerimiz Yalova’ya gelip tanısınlar”

Yalova’ya gelmek isteyen tatilcilere seslenen Akdemir; “Ailesiyle birlikte otelimizde kalan müşterilerimize öncelikle Yalova’yı tercih ettikleri için teşekkür ediyoruz. Bizi tercih eden müşterilerimize konaklamasıyla, havuzuyla, aqua parkıyla, deniziyle, yeşiliyle gereken her türlü hizmeti veriyoruz. Tatil yapmak isteyen müşterilerimize önerimiz; Yalova’ya gelsinler, kenti tanısınlar, şehrimizi bir tatil bölgesi olarak görsünler.

Müşteri kitlemize de mesajım; Turizm işletmecisi olarak hatalarımız olabilir. Bu hatalarımızı bizlere söylesinler. Bizler zaten bu konuda çok hassasız. Hemen eksiğimizi gidermeye hazırız. Zaten eksiğimizi gidermeseydik bugün marka olamazdık. Yalova’nın gerçekten bir turizm kenti olmasını istiyoruz. Nasıl ki ‘Çiçek Kentiyiz’ diyebiliyorsak, bir turizm kentine hoş geldiniz diyebilmeyi görmek istiyoruz. Yaşım 65, bunu görerek ölürsem çok mutlu olurum. Bunun için hep birlikte çalışıp mücadele edeceğiz.”

Akdemir; “7 yıldızlı otel düşüncemiz var”

Mer-Tur Tesislerinin gelecek hedeflerinden de bahseden Akdemir; “Bundan sonraki süreçte tesisimizle ilgili düşüncelerimiz var. Şu an buraya 5 katlı imar geldi. Bu imar sistemini bozmadan Yalova’da turizmin gelişeceği yönünde biraz umut ışığı olursa, bu alana yeniden büyük bir tesis inşa etmek istiyoruz. Çünkü 30 dönümlük büyük bir araziye sahibiz. Tapusu bana ait. Çiftlikköy Belediyesi bu arazimize turizm imarı verdi. 7 yıldızlı otel düşüncemiz var.

Benim hoşuma giden ve beni en çok mutlu eden şey Yalova-Çiftlikköy hattında yolcu taşıyan minibüslerin camlarında Mer-Tur Tesislerine gider tabelasını görmemdir. Bu durum Mer-Tur Tesislerinin, Yalova’da bir marka olduğunun ispatıdır. Bu kolay olmadı. 30 yıla yayılan bir emeğin sonucudur.”

Akdemir; “Yalova bir turizm kenti olmalı”

Yalova’nın turizmde hak ettiği yere gelmesi için yapılması gerekenleri de anlatan Akdemir, son olarak; “Valimizin, beleye başkanlarımızın Yalova’yı bir tatil belgesi haline getirmeleri lazım. Yalova’nın girişinde ve çıkışında ‘Çiçek kenti Yalova’ya hoş geldiniz’ yazıyor ama bir ‘Çiçekçiler Sokağı’ yok. Bir ‘Çiçekçiler Mahallesi’ yok. Bunların olması lazım. Bizler, ‘Çiçekçiler Mahallesinde’ çok şeyler yapabiliriz. Biz, Yalova’mızda, İDO’dan Yürüyen Köşk’e kadar ki Doğu Sahilinin ‘Çiçekçiler Caddesi’ yapılmışını arzu ediyoruz.

İçerisinde çocuk parkları, çay bahçeleri, yeme içme sektörüne hitap eden mekanlar olsun istiyoruz. İnsanlar, akın akın gelsinler, Yalova’ya gelenlere birer çiçek hediye edilerek kentin bir vizyonu olsun istiyoruz.

Bazı ülkeler, turist çekmek için festivaller yaparlar. Gelen turistleri en güzel şekilde karşılarlar. Biz niye gelen turistimizi karşılayamıyoruz? İstanbul yanı başımızda 20 milyon nüfusa sahip bir il. Bunun 1 milyonu gelse, Yalova ihya olur. Biz Marmara Bölgesinin nüfusunu Yalova’ya çekemiyoruz. Çünkü bunun için gerekli donanımız yok. Şu an bir yat limanımız var ama yat limanı değil tamirhane. İçerisinde tamir edilen yatlar, gemiler var. O yat limanının dışında da aktiviteler olmalı.” Şeklinde görülerini paylaştı.