Proje, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerden biri olarak, öğrencilere hayal gücü geliştirme, sosyal becerilerini artırma ve çevre bilincini kazandırma amacını taşıyor.

Güney Çevre Yolu ihalesini Ziver Petrol kazandı Güney Çevre Yolu ihalesini Ziver Petrol kazandı

 

Geleceğin Şehri: Mezopotamya Şehri

1740 öğrencinin yer aldığı okulda, öğrencilere “Geleceğin Şehrini Tasarla Projesi” kapsamında geri dönüşüm malzemeleriyle şehri nasıl hayal ettikleri soruldu. Öğrenciler, tasarladıkları şehirlerde görmek istedikleri yapıları, ağaçtan kütüphanelerden, hayvan barınaklarına kadar çeşitli projelerle hayata geçirdi. Yaklaşık bir ay süren çalışmanın ardından, 500 öğrenci tarafından hazırlanan maketlerden 100'ü okul koridorunda oluşturulan "Mezopotamya Şehri"nde sergilendi.

 

Yaratıcılığı ve Birlikteliği Teşvik Etmek

Okul müdürü Mehmet Bahattin Parlaklı, projeyi hayata geçirirken Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin sunduğu yenilikçi eğitim anlayışından faydalandıklarını belirtti. Parlaklı, projeyle öğrencilerin sadece yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmekle kalmayıp, aynı zamanda arkadaşları ve aileleriyle işbirliği yaparak teknoloji bağımlılığından uzaklaştıklarını söyledi. Ayrıca, bu projeyle matematik, hayat bilgisi ve Türkçe derslerini de bütünleştirerek öğrencilere çok yönlü bir eğitim sunduklarını vurguladı.

 

Geri Dönüşüm ve Sıfır Atık Bilinci

Öğrencilerin tasarladığı maketlerin büyük çoğunluğunun geri dönüşüm malzemelerinden yapılmış olması, projeye ek bir değer kattı. Sınıf öğretmenlerinden Evin Bel, bu çalışmanın sadece bir tasarım etkinliği olmadığını, aynı zamanda öğrencilerin sosyal becerilerini geliştiren, işbirliği yapma ve problem çözme yeteneklerini artıran bir süreç olduğunu belirtti. "Kavgasız bahçe" veya "hayvan barınağının duvarlarının olmaması" gibi özgün fikirler, öğrencilerin ne kadar yaratıcı ve geleceğe yönelik düşünme yeteneklerinin güçlü olduğunu gözler önüne serdi.

 

Ailelerin Katılımı ile Güçlü Bir İşbirliği

Proje, sadece öğrencilerle sınırlı kalmadı; ailelerin de aktif katılımı sağlandı. Öğrenciler, aileleriyle birlikte maketleri tasarlarken sıfır atık ve geri dönüşüm konularında da farkındalık kazandılar. Hamza Şen, proje kapsamında öğrencilere geri dönüşümün önemini aktardıklarını, ve bunun öğrencilere hem çevre bilinci kazandırmak hem de yaratıcı düşüncelerini geliştirmek açısından büyük bir fırsat sunduğunu belirtti.

 

Diyarbakır'daki Öğrenciler Hayallerindeki Şehri Tasarladı1

Öğrenciler Hayallerindeki Şehri Yarattı

Öğrenciler, projede hayal güçlerini serbest bırakıp, doğaya ve çevreye duyarlı bir şehir tasarladılar. 3. sınıf öğrencisi Malik Kerem Bingöl, teknolojik aletlerden uzaklaşarak maketlerini yaptıklarını ve bu çalışmanın onları oldukça mutlu ettiğini belirtti. Ece Arya Bahtiyar ise ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte parklar, evler ve binalar gibi yapılar tasarladıklarını, özellikle geri dönüşüm malzemelerine ağırlık verdiklerini söyledi.

 

Sergi ve Geleceğe Yönelik Adımlar

"Mezopotamya Şehri" adı verilen bu yaratıcı şehir, okul koridorunda sergilenirken, hazırlanan eserler İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenecek olan sergilere de katılacak. Parlaklı, proje sayesinde öğrencilerin gelecekte nasıl bir dünya ve şehir hayal ettiklerini gözlemleme fırsatı bulduklarını belirtti ve bu tür projelerin öğrencilerin eğitimine katkı sağladığını vurguladı.

Bu proje, sadece bir hayal gücü çalışması olmanın ötesinde, çevresel duyarlılık, işbirliği ve yaratıcılık gibi önemli becerilerin pekişmesine yardımcı olan anlamlı bir adım oldu.

Editör: Manşet Gazetesi