Japonya'da 75 yaş ve üzerindeki sürücüler için zorunlu olan bu uygulama, diğer sürücüleri yaşlılara karşı daha dikkatli olmaya teşvik ederek kazaların önlenmesine yardımcı oluyor. AB, bu uygulamayı kısa bir süre içinde devreye sokarak yaşlı sürücülere yönelik trafik güvenliğini sağlamayı hedefliyor. Ayrıca bazı ülkelerde, 70 yaş üzerindeki sürücüler için ehliyet yenileme süreçlerinde daha sıkı kuralların uygulanacağı belirtiliyor.

Şimşek’in Enflasyon Açıklaması Tartışma Yarattı Şimşek’in Enflasyon Açıklaması Tartışma Yarattı

Trafik 10 2

Türkiye'deki Durum
Türkiye’de ehliyet alımı için bir üst yaş sınırı bulunmamakla birlikte, 80 yaş ve üzerindeki sürücüler her iki yılda bir ehliyetlerini yenilemek zorunda ve bu süreçte kapsamlı bir sağlık raporu sunmaları gerekiyor. AB'nin yaşlı sürücülere yönelik düzenlemesinin, ilerleyen yıllarda Türkiye'ye de yansıması bekleniyor. Türkiye’de ehliyet sahibi sayısının 33 milyonu geçtiği ve 65 yaş üzerindeki sürücülerin oranının arttığı göz önünde bulundurulduğunda, benzer uygulamaların hayata geçmesi olası.

Trafik 2 15

Dünya çapında artan trafik kazaları, güvenlik önlemlerinin ve düzenlemelerin gözden geçirilmesini zorunlu kılıyor. Japonya'da "Koreija İşareti" olarak bilinen yaşlı sürücü işaretinin AB’de uygulanması, yaşlı sürücüler için daha güvenli ve konforlu bir trafik deneyimi yaratabilir.

Editör: Merve Yahşi