Güncel

112 aramalarında korkunç tablo: Yüzde 49,5'i asılsız

Yalova Acil Çağrı Merkezi Müdürü Muharrem Bukan bu yılın ilk 7 ayında merkeze 206 bin 248 çağrı geldiğini, bu çağrıların yüzde 49,52’sinin gereksiz olduğunu söyledi.

 

Bukan Acil Çağrı Merkezi’nin gereksiz şekilde meşgul edilmesinin gerçekten yardıma ihtiyacı olan birisinin can kaybı ile sonuçlanabilecek zaman kayıplarına neden olabileceğini ifade etti.
 

Yalova’da tüm acil çağrılar 15 Ocak 2018 tarihinden itibaren Yalova Acil Çağrı Merkezi (AÇM) tarafından cevaplanmaya başlandı. İtfaiye Müdürlüğü, Sağlık Müdürlüğü, AFAD, Jandarma Komutanlığı, Orman İşletme Müdürlüğü ve Yalova Emniyet Müdürlüğü Yalova AÇM bünyesinde çağrıları cevaplandırıyor. Bu noktada 2024 yılı acil çağrı rakamlarını paylaşan Yalova Acil Çağrı Merkezi Müdürü Muharrem Bukan, “Acil çağrı merkezine 2024 yılının ilk 7 ayında 206 bin 248 çağrı geldi. Bu çağrıların 102 bin 135’i gereksiz. Bu sayısı aramaların yüzde 49,52 oranına karşılık geliyor. Gereksiz çağrıların temel nedenin evde kullanılmayan hatsız cep telefonlarının çocuklara verilmesi sonucunda çocukların araması, vatandaşlarımızın cep telefon tuş kilidinin açık bırakıldığından cep telefonu acil çağrı merkezini otomatik olarak aranması ve ayrıca sorunlu kişilerin acil çağrı merkezinin rahatsız etmesinden dolayı vatandaşların hizmete ulaşmasına mani olduğu görülüyor. Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların kurumsal dağılımına baktığımızda Emniyete 41 bin 670, İtfaiyeye 4 bin 129, Jandarmaya 10 bin 278, Ormana 855 ve Sağlığa 48 bin 755 çağrı geldi” dedi.
 

Kızgın kedi aileyi esir aldı
 

Acil çağrı merkezlerine çok ilginç çağrıların da geldiğini ifade eden Bukan, bu anlamda merkeze ulaşan bir ihbarda evde beslenilen bir kedinin ev halkına saldırdığı ve vatandaşları eve hapsettiği bilgisi üzerine emniyet ve itfaiye ekipleri yönlendirildiğini söyledi. Bukan ekiplere de saldıran kedinin, Belediyenin Veteriner işleri ekipleri ile iletişime geçilerek sakinleştirici iğne ile kontrol altına alındığını ifade etti. Bukan bu tip ilginç olaylarla da karşılaşıldığının altını çizdi.
Acil Çağrı Merkezlerinin gereksiz aranmaması gerektiğine dikkat çeken Yalova Acil Çağrı Merkezi Müdürü Muharrem Bukan, bu durumun başkası için hayati öneme sahip bir çağrıyı geciktirebileceğinin de altını çizdi.