Türkiye Gazeteciler Konfederasyonu’nun 4. Olağan Genel Kurulu, Kütahya’da 25 Mayıs 2024 tarihinde yapıldı.
Kütahya Valisi Musa Işın’ın destekleri, Kütahya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Erkan Sağlam ve yönetiminin organizasyonu ile gerçekleştirilen kongrede, mevcut başkan Nuri Kolaylı 4. Defa Türkiye Gazeteciler Konfederasyonu Genel Başkanlığına seçildi.
Sabah saatlerinde yapılan kongrenin ardından, Kütahya ile anılan seramik ve porselen fabrikaları ziyaret edildi.
İlk olarak ‘KERAMİKA Markasıyla Kütahya Organize Sanayi Bölgesinde üretim yapan fabrikayı gezen Türkiye Gazeteciler Konfederasyonu Genel Başkanı Nuri Kolaylı ve Türkiye’nin dört bir tarafından Kütahya’ya gelen federasyon genel başkanları ile cemiyet başkanlarına ilk olarak fabrika hakkında bilgilendirmede bulunuldu.
2006 yılında Necati ve Ahmet Ünal kardeşler tarafından kurulan KERAMİKA’ nın dünü, yarını ve hedefleri, fabrikanın Genel Müdürü Emin Yüce tarafından Türkiye Gazeteciler Konfederasyonunu çatısı altında ki cemiyet başkanlarına anlatıldı.
Slayt gösterisi ile KERAMİKA’ nın ilk kurulduğu günden bu yana; Fabrikada ki üretim aşamaları, istihdam, ihracat, lojistik, sosyal sorumluluk ve büyüme hedefleri Genel Müdür Emin Yüce tarafından bilgilendirildi. KERAMİKA hakkında bilinmeyenler ise, soru-cevap olarak cemiyet başkanlarına aktarıldı.
KERAMİKA Genel Müdürü Emin Yüce yaptığı bilgilendirmenin ardından, fabrikada üretilen ürünler, sergilendikleri salonda Türkiye Gazeteciler Konfederasyonu çatısı altında bulunan cemiyet başkanlarına tanıtıldı.
Birbirinden muhteşem yüzlerce çeşit mutfak eşyası, davetli cemiyet başkanları tarafından dakikalarca incelendi. Fotoğraf makinaları ile video çekimleriyle ölümsüzleştirilen ürünler, büyük beğeni aldı.
KERAMİKA Genel Müdürü Emin Yüce ile Kurumsal İletişim Sorumlusu Ayça Soydan ve fabrikanın diğer isimsiz kahramanları, Türkiye Gazeteciler Konfederasyonuna bağlı gazetecilerin işletmelerine yaptıkları ziyarette, mükemmel ev sahipliği yaptılar.
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Nuri Kolaylı; ‘’Kütahya’ya özgü killi toprak ve katkı maddeleriyle KERAMİKA markasını yaratan, yüzlerce insanı istihdam eden, ülkemize döviz girdisi sağlayan bu dev kuruluşun kurucuları; Necati ve Ahmet Ünal kardeşler başta olmak üzere, emeği geçenleri kutlarım’’ Şeklinde düşüncelerini paylaştı.
KERAMİKA hakkında;
Geleneksel yöntemlerle üretilen seramik üretimini yenilikçi, modern dokunuşlarla harmanlayarak farklı bir heyecan ve renk getirme düşüncesiyle, ÜNSA A.Ş. Bünyesinde %100 yerli sermaye ile 2006 yılında üretim hayatına başladı.
Bugün bünyesinde çalışan 1500 kişilik uzman kadrosu, Tasarım, Ar-Ge ve İnovasyon odaklı üretim anlayışıyla Türkiye’de ve dünyada Sofra Üstü Sunum grubunda seramik sektörünün önemli aktörlerinden biri haline geldi.
Kuruluşundan bu yana, Çalışan ve Müşteri Memnuniyetini önemseyen, aynı zamanda asla taviz vermeden benimsediği Kalite Yönetimi Anlayışıyla Kütahya 1. Organize Sanayi Bölgesinde 60.000 metrekarelik alanda yüksek teknolojiye sahip, iyi donanımlı üretim tesislerinde, tedarik ettiği yüksek kaliteli hammaddeleri kullanarak 300’ün üzerinde farklı renk ve 1000’ den fazla model ile ayda 6 milyon adet üretim yapan Keramika, kulvarında Türkiye’de an fazla üretim yapan firma durumunda.
Her yıl, sektörü yakından ilgilendiren; Moda, Sanat, Gastronomi, konularındaki yenilikleri takip ederek oluşturduğu koleksiyonları tarihi, kültürel ve geleneksel dokunuşların yanı sıra modern yaklaşımlarla harmanlayarak kullanıcıların beğenisine sunarak, Türkiye’de ve Dünyada Sofra Üstü Sunum trendlerini belirlemeye katkı sağlamakta.
Ayrıca, geçmişi arkeolojik kazılarla 7 Bin yıl öncesine dayanan “Seramiğin Başkenti Kütahya’da” şehrin ve ülkenin kültürel, sanatsal, ticari miraslarına sahip çıkma bilinciyle gerçekleştirdiği üretimlerinde geleneksel pişirim süreçlerinin yanı sıra, daha yüksek ısılarda fırınlayarak oluşturduğu farklı doku ve özel sır efektleriyle, kullanıcılarına bambaşka bir tecrübe sunmayı da hedeflemekte.
Bünyesinde yer alan Tasarım Merkezinde geliştirdiği ürünleri Türkiye Genelinde; 34 ilde 79 satış noktasında, fabrika satış mağazaları, yetkili bayi ağı ve online satış kanallarıyla müşterileriyle buluşturmakta.
Dünyada ise, 6 Kıtada 68 Ülkeye üretimin %50’den fazlasını ihraç ederek, global pazardaki yerini sürekli genişletmekte.
Keramika, seramiği sanat ürünü olarak gören bakış açısıyla, üretmeye ve gelişmeye devam ediyor.
Haber- Fotoğraf: Ayhan Polat